• Grootste assortiment van Nederland
  • Koop online tot 50% goedkoper
  • Snelle verzending
  • Verzendkosten België €7,50

Veelgestelde vragen

Alle veelgestelde vragen

  • Hoe plaats ik mijn bestelling?

    Bestellen bij Verfkopen.be is heel eenvoudig:

    1. Ga naar het artikel dat je wenst
    2. Kies de optie of volume die je wenst
    3. Kies het aantal dat je wenst
    4. Voeg eventueel je kleurnummer toe
    5. Klik op toevoegen aan winkelwagen
    6. Na het afrekenen is jouw bestelling definitief.
  • Hoe betaal ik mjin bestelling? 

    Om de betaling correct uit te boeken en de bestelling zorgvuldig af te werken, hebben we je gegevens nodig:

    1. Klik op Afrekenen
    2. Maak een account of log in met je bestaande account
    3. Selecteer de gewenste betaalmethode
    4. Betaal je bestelling volgens de instructie op je scherm
  • Kan ik achteraf betalen? 

    AfterPay

    AfterPay is de meest gebruikte achteraf betaalmethode van Nederland. Na ontvangst van de bestelling heb je 14 dagen de tijd om te betalen. Dit gaat met één klik op de knop via de digitale factuur per e-mail, met de AfterPay app of via My AfterPay. 

    Let op: Je betaalt dus niet rechtstreeks aan Verfkopen.be!

    AfterPay – Achteraf betalen voor consumenten (NL/BE) en bedrijven
    AfterPay voert voor www.verfkopen.be het volledige achteraf betaalproces uit. Wanneer je je bestelling afrondt via AfterPay ontvang je van hen een digitaal betaaloverzicht en betaal je het orderbedrag aan AfterPay. Ter goedkeuring van je verzoek om achteraf te betalen voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in het privacy statement. Mocht onverhoopt jouw verzoek tot betaling met AfterPay niet geautoriseerd worden, dan kun je jouw bestelling natuurlijk betalen met een andere betaalmethode. Wil je meer informatie over achteraf betalen met AfterPay? Ga dan naar de website van AfterPay.

  • Wanneer betaal ik mijn bestelling? 

    Je kunt betalen vooraf, of na levering van de bestelling.

    • Vooraf: Via MultiSafePay betaal je het totaalbedrag; zodra de betaling is ontvangen, versturen wij de bestelling.
    • Achteraf: Via Afterpay voor consumenten en bedrijven. Nadat je de bestelling hebt geplaatst, krijg je een e-mail met een factuur van Afterpay. Je betaalt vervolgens de factuur van AfterPay. Het is niet de bedoeling dat je geld overmaakt aan Verfkopen.be. 
  • Welke betaalsystemen heeft Verfkopen.be? 

    Verfkopen.be werkt samen met de bekende betaalsystemen:

    • IDeal
      iDeal is beschikbaar indien je bankiert bij de volgende banken: ABN Amro, Rabobank, ING, SNS, ASN, Regiobank, Triodos Bank, van Lanschot bankiers, Knab bank en Bunq.
    • Mastercard
      Veilig betalen via MasterCard. Je vult je kaartnummer in, de vervaldatum en de CCV code. Dit zijn de laatste 3 cijfers op de achterzijde van de kaart. Dit komt in de kassa terecht van betaalprovider Buckaroo middels een beveiligde verbinding. Verfkopen.be heeft geen inzicht in je creditcardgegevens.
    • Maestro
      Met Maestro is het mogelijk om in het buitenland veilig te betalen met een betaalkaart.
    • Visa Card
      Je vult je kaartnummer in, de vervaldatum en de CCV code. Dit zijn de laatste 3 cijfers op de achterzijde van de kaart. Dit komt in de kassa terecht van betaalprovider Buckaroo middels een beveiligde verbinding. Verfkopen.bel heeft geen inzicht in je creditcardgegevens.
    • Bancontact / Mister Cash
      Bancontact is vergelijkbaar met iDeal voor Belgische klanten.
      Afrekenen in de eigen bankomgeving.
      Gratis voor particulieren en bedrijven.
      Betalen via bancontact is eenvoudig en zo geregeld.
    • Sofort Banking
      SOFORT Banking is één van de snelst groeiende betaalmethoden in Europa. Consumenten betalen eenvoudig in de eigen vertrouwde bankomgeving.
    • KBC
      In België bedient KBC ruim 3,5 miljoen klanten. Klanten die betalen via KBC worden doorverwezen naar de eigen bankomgeving waar zij direct veilig online kunnen afrekenen.
    • AfterPay
      AfterPay is de meest gebruikte achteraf betaalmethode van Nederland. Na ontvangst van de bestelling heeft u 14 dagen de tijd om te betalen. Dit gaat met één klik op de knop via de digitale factuur per e-mail, met de AfterPay app of via My AfterPay. Let op: u betaalt dus niet rechtstreeks aan Verfkopen.be!
  • Hoe betaal ik vanuit het buitenland? 

    Onze afdeling klantenservice geeft je graag nadere info over betalen vanuit buitenland.

  • Mijn computer liep vast tijdens het betalen, wat nu? 

    Indien je na betalen geen bevestigingsmail van ons hebt ontvangen, dan is de betaling waarschijnlijk mislukt. Je kunt dit nakijken in je eigen internetbetaalomgeving.
    Bij twijfel kun je natuurlijk ook even contact opnemen met onze afdeling klantenservice.

  • Ik heb via IDEAL betaald maar ik heb geen bevestiging ontvangen, hoe kan dit?

    Bij elke Ideal-betaling is het van belang om het betaalproces van de bank volledig te doorlopen. Na de laatste stap in de bankomgeving keer je automatisch terug naar de site van Verfkopen.be. Indien de laatste stap wordt overgeslagen of indien het laatste scherm wordt weggeklikt, dan kan er een vertraging optreden. Soms komt de betaling dan te laat binnen of helemaal niet binnen, waardoor de betaling niet of later wordt bevestigd en de bestelling niet of later door ons kan worden verwerkt.

  • Brengt Verfkopen.be bezorgkosten in rekening? 

     Wil je een pakket in België laten bezorgen? Dan zijn de verzendkosten € 7,50.

  • Moet ik extra betalen als iets wordt nageleverd?

    Nee. Indien wij iets moeten naleveren, betaal je daarvoor nooit verzendkosten.

  • Hoe controleer ik mijn bestelling?

    Direct na je bestelling ontvang je van Verkopen.be een bevestigingsmail. Daarin staat precies wat je hebt besteld. Bij twijfel of vragen: onze afdeling klantenservice staat voor je klaar.

  • Hoe wijzig ik mijn bestelling?

    Ons logistieke systeem verwerkt alle orders heel snel. Een geplaatste  bestelling terughalen en wijzigen is daardoor niet meer mogelijk. Indien de bestelling nog niet verwerkt is, kan onze afdeling klantenservice je wijziging nog doorvoeren. Anders kom je in de procedure van de retourzendingen mocht je geen op kleur gemengd product hebben besteld.

  • Ik ontvang geen bevestiging, wat nu? 

    Indien je niet binnen één werkdag een bevestigingsmail ontvangt, controleer dan altijd eerst even je map "Ongewenste post". Is daar ook geen bevestigingsmail ontvangen, log dan in om op Verfkopen.be je bestelhistorie te checken.

    • Staat je bestelling wel in je betelhistorie neem dan contact op met onze afdeling klantenservice om te melden dat er geen bevestigingsmail is ontvangen.
    • Staat je bestelling niet in je bestelhistorie dan is je bestelling helaas niet helemaal correct afgerond: graag even opnieuw bestellen.
  • Hoe krijg ik gratis deskundig advies? 

    Bij elk artikel van Verfkopen.be vind je alle uitleg. Toch meer weten? De verfexperts op onze afdeling Klantenservice helpen je graag verder.

  • Hoe vind ik de juiste kleur? 

    Bij de artikelen van Verfkopen.be vind je een invuloptie voor de gewenste kleur. Je ziet alle mogelijkheden en maakt je keuze. Ook kun je klikken op de kleurenwaaier en daar de gewenste kleur kiezen. Houd er rekening mee dat getoonde kleuren op een beeldscherm af kunnen wijken van de werkelijkheid.

  • Kan ik telefonisch bestellen? 

    Bestellen bij Verfkopen.be kan uitsluitend via internet. Indien wij je kunnen helpen, bel dan even onze afdeling klantenservice.

  • Kan ik op elk gewenst afleveradres mijn bestelling laten bezorgen? 

    Ja. Bij het bestellen via de website kun je aangeven op welk adres de de artikelen geleverd wilt hebben. Bijvoorbeeld als afleveradres het adres van je werk. Je kunt er ook voor kiezen om je bestelling op één van de vele PostNL-afhaalpunten te laten bezorgen. Je kan je bestelling niet naar een postbus laten sturen.

  • Kan ik zelf bepalen wanneer mijn bestelling wordt bezorgd? 

    Onze koerierservice bezorgt bestellingen van maandag tot en met zaterdag volgens vaste afleverroutes. De bestelling kan daarom niet op afspraak worden bezorgd.
    Je kunt wel zelf de afleverdatum bepalen. 

  • Kan ik mijn bestellingen 's avonds laten bezorgen?

    Ja, wij bieden avondlevering aan voor spoedbestellingen. Plaats je je bestelling voor 13.30 uur op een doordeweekse dag of op zaterdag voor 12.00 uur? Dan kun je kiezen voor een spoedlevering op dezelfde dag (mits de producten voorradig zijn). Red je Pakketje (RJP) levert de bestellingen van maandag tot en met zaterdag tussen 17.00 uur en 22.00 uur. Van Red je Pakketje ontvang op de dag van bestelling een Track en Trace code van je bestelling. 

  • Kan ik mijn bestellingen in het wteekend laten bezorgen? 

    Ja, Verfkopen.be levert ook op zaterdag. In veel gevallen kun je ook voor zondaglevering kiezen tegen een kleine bijbetaling. 

  • Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben? 

    Indien er niemand kan aannemen, neemt onze bezorgservice het pakket weer mee en kun je via een brief die je in de brievenbus ontvangt, contact opnemen met de vervoerder voor het maken van een nieuwe afspraak.

  • Waar blijft mijn bestelling? 

    Verfkopen.be bezorgt van maandag tot en met zaterdag. Voorradige artikelen heb je in de regel binnen twee werkdagen in huis. Voor artikelen waar een langere levertijd vermeld staat, dien je de vermelde levertijd aan te houden.

  • Ik heb mijn bestelling ontvangen maar niet alle artikelen zijn geleverd 

    Indien de bestelling bestaat uit artikelen met verschillende maten en gewichten, dan kan die zijn opgesplitst is in meerdere pakketten. Door omstandigheden kan het gebeuren dat er een dag verschil optreedt bij het bezorgen. Het kan ook zijn dat een artikel niet direct leverbaar is. De artikelen die wel leverbaar zijn, worden dan direct naar je toegestuurd. Het resterende pakket wordt later kosteloos nagezonden.

    Ben je van mening dat er iets is misgegaan? Meld het dan aan onze klantenservice of via het contactformulier.o.v.v. ordernummer en bestelgegevens.

  • Garantie

    Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een produkt datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

  • Kan ik mijn pakket ophalen bij een afhaalbalie? 

    Het is niet mogelijk om je bestelling rechtstreeks af te halen bij Verfkopen.be.

  • Kan ik verf retour sturen? 

    Kleuren met een kleurnaam of kleurnummer anders dan 100% wit, standaard wit of kleurloos vallen onder Kleur. Dit geldt ook voor lichte kleuren zoals bijvoorbeeld ral 9010 en ral 9016. Deze verf wordt speciaal voor jou in de door jouw gewenste kleur gemengd in het product van je keuze. Daardoor kan deze op kleur gemengde verf niet geretourneerd worden. 
    Kies je voor 100% wit? Dan kies je voor verf zonder toegevoegde kleurpigmenten. Deze verf mag wel retour. Hier lees je meer over onze retourprocedure: retourpagina

  • Ik kan niet inloggen, wat nu? 

    Heb je al een account bij Verfkopen.be? Het kan zijn dat de webshop niet goed werkt op Internet Explorer.
    Waarschijnlijk kun je wel inloggen met bijvoorbeeld Google Chrome of Firefox.

    Kun je op Google Chrome ook niet inloggen? Neem dan even contact op met de klantenservice om te controleren of jouw e-mailadres op de juiste wijze in ons systeem staat.

  • De webshop blijft hangen tijdens het bestellen, wat nu?

    De webshop werkt niet goed op Internet Explorer. Open de webshop met bijvoorbeeld Google Chrome, Firefox of via je telefoon.

  • Ik ben het wachtwoord van mijn account vergeten, wat nu? 

    Klik hier om een nieuw wachtwoord op te vragen

  • Ik kan de juiste kleur niet vinden, wat nu? 

    Als je jouw kleur niet kunt vinden dan kun je kiezen voor de optie 'Mijn kleur staat hier niet bij'. Vervolgens plaats je de verf in het winkelwagentje en bij het afrekenen van je bestelling noteer je bij Opmerkingen je kleurnaam of kleurcode. Soms is het nodig dat de klantenservice je nog even belt om de kleur te verifieren.

Meer informatie?

Staat jouw vraag er niet bij of is bovenstaande informatie onvoldoende? Stel de vraag dan aan onze klantenservice of met het contactformulier.